Nu är det dags för.....

En MEGA-JÄTTE-UPPDATERING!

Fast jag vet verkligen inte vad jag ska skriva om om vi säger så!

Jag har fått ett nytt extraknäck, som personlig assistent. Det är inte fy skam måste jag säga, det är inte på något sätt likt att jobba på ett dement-boende, så det var lite läskigt första dagen. Men efter det har det gått mycket bra måste jag säga. Jobbar imorgon och i övermorgon!

Jag har finbesök av Katarina "KungKattisBlattis" Karvonen från den fjärra södern! Hon rullade in i mitt vackra snöiga samhälle för några dagar sedan och det har varit mycket trevligt, och, det kommer det fortsätta vara tills hon åker hem vågar jag säga!

Vi har köpt massa frukt och sådant under tiden hon varit här! Jag har hittat en ny favorit ibland citrus-släktet! Pomelo, den är ruggeligt god. Jag tror den Israeliska kan vara godare. Den är lite saftigare än den kinesiska. Den kinesiska är lite väl torr, jag vet inte om den ska vara det egentligen eller om det bara varit dom exemplar som vi köpt. Har även tryckt i mig Nazi-päron, Syfilis och Pensions-frukt.

Jag har handlat kläder som en kvinna dom senaste dagarna. Började med att jag kände att jag behövde köpa några jeans, så, jag gick på en lokal affär och köpte mig två par jeans och ett skärp. Och sist jag beställde kläder hade jag köpt en tröja för nästan inga pengar alls som visade sig vara skitskön, och den sitter fasen bra på mig också. Det är det inte många plagg som gör måste jag säga. Anyway, så jag tänkte att jag ska försöka köpa några fler sådana tröjor. DOm tröjorna fanns inte kvar på sidan som jag låter vara onämnd. Så jag letade andra tröjor. Den kvällen blev det 2 eller 3 tröjor beställda. Sedan kvällen efteråt tänkte jag att jag ska komplitera mina t-shirts och underkläder, så, jag gjorde en ganska stor beställning med sådana saker. Och sedan i morse beställde jag mig en riktig jacka och en ny militär-keps. Jag har beställt en sjal och en tröja som inte är nämnda också, men jag minns inte i vilka beställningar dom var i. Nåväl! Jag är en kvinna alltså. Jag stinker Jordgubbe och Lime och städer hela tiden!

Vi har druckit mängder av Ramlösa också! Men det är inte kvinnligt, det är bara gott!

Ja och imorgon jobbar jag som sagt, även tisdagen kommer ägnas åt jobb! Onsdag däremot blir det:
Baka Negerbollar
Dollarstore
Hälsa på min faster
Samt Ånyo.
Helt fullspäckat är vad det är! ^^

Resten av veckan är oplanerad så vi får se vad som händer! Nu hittade jag en ny skiva med Equilibrium som jag inte hört, lyckan flödar ur mina högtalare.

Jag har införskaffat mig ett munspel också, jag är lite besviken över att jag inte kunde få tag i dom 4 som jag ville ha! Men dom hade slut 4-pack! Ett 4-pack, C, D, F, A skulle kosta 150 kr. Istället hade dom bara F, och det kostade 69 kr! Nåväl, kan fixa andra munspel senare! Jag är glad att jag har ett iaf!

Jag kommer öven, antagligen om det inte strulade, snart att ha en Ukulele! hur coolt är inte det liksom! Courtesy of Katarina of course! (L)

Aja, det blev ingen jättemgeasuperduperuppdatering. Och jag har säkert mera saker att skriva om, men just nu kommer jag verkligen inte på vad det skulel vara! Så jag tänker ge upp för den här gången! Men vi säger så här, jag ska börja skriva på en mer reguljär basis. Det är ganska roligt att skriva blogg. Jag har bara ingen inspiration att göra det, eller, jag har inte haft det dom senaste månaderna. Men nu när Katta är här så hoppas jag att hon tjatar lite på mig om det! Det var trots allt hon som fick mig att fastna för bloggandet från första början! Och så kommer jag ha Markku's ord om att jag måste börja uppdatera oftare i bakhuvudet också! Jag ringer honom inte nog ofta, helt klart! Jag är värdelös på sådant, om jag skriver blogg blir det lite av kontakt i alla fall! Nä fy fan, jag ska skärpa mig! Ringa mina vänner oftare!

Lyssna upp ni som bort långt från mig! Helen, Markku, Fredrik, Sara, Amanda, Virre speciellt! Vi hörs på telefonen!

Tjoflöft, och så! / Neger B, ut!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag bor ju dock längre bort än dom flesta, och mig har du inte ens tänkt ringa! Dumfan! Jag kan åka hem nu om du vill det!



För övrigt, du vet inte vad jag har beställt för pris till dig :P du vet bara från vilken sida. Så häng inte upp dig för mycket på den där ukulelen...

2009-11-01 @ 17:39:08
URL: http://paksukainen.blogg.se/
Postat av: Kattis

å fy fan va heeet jag är

2009-11-01 @ 17:40:52
URL: http://paksukainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0